Sibirisk vinter ja

Nu e re riktigt jävla kallt! Å gott om snö, tyvärr hinner ja varken rida el köra hund just nu. 
Jobbar dagtid denna vecka, till kl 16.30, så när man kommer hem e det fullt ös. Utfodra djur, byta ut vatten, skotta snö, hämta ved, isolera vattenkranar som fryser, ta fram  extra element, elda. 
Nu har ja äntligen satt mig ned i soffan.
Heeelt färdig!! Har mens å mår skit, huvvet värker å jag fryser. 
Har tagit in hästarna idag i sina boxar, dom har röjt som fan idag, vet inte om det beror på den kslka vinden å den yrande snön? , hålla värmen? 
Fia är super känslig för olika väder. Men Shakira kuta runt hon med som värsta unghästen.
Så nu fick dom sova inne inatt, å det blev dom glada för. Hanninte ens fixa iordning boxarna å ta in mat å vatten innan dom klev in i sina boxar ❤️

Själv hade jag helst gått å lagt mig nu men ja måste stanna uppe å elda. 😴

Det roliga i all denna kalla vintriga vinter vinter är att jag sa redan i somras att " det kommer bli en kall vinter i vinter,,, vara för  att jag köpte detta halvfärdiga fallfärdiga torp"
Kände det liksom på mig.

Å vad rätt jag fick.

(null)


0 kommentarer