morgonträning igen




Med risk för lite träningsverk sen igår så tog vi en mindre runda idag.
Vi stötte på 2 STORA lösspringande bernadsliknande hundar på vägen, vilket fick adrenalinet att flöda i både mig å hundarna..

Som tur var gick d hela bra då hussen denna gången fick tag i båda sina hundar innan det small...( suck ) 2a gången vi möter dom, förra gången gick vi promenad å då hade jag alla mina runt midjan å deras hundar lösa å kom fram till mina , ja ni förstår själva faran, då 3 av mina är okastrerade hsnhundar som sitter fast i mig på 1 m koppel å är ute med sin flock...
Där hade flera av oss kunnat blivit köttfärs den dagen.
Så när vi nu möttes igen var hundarna inte lika lugna, dessutom e dom redan så taggade när dom e ute å kör.

Well, ska åka upp å prata med hundägarna lite å se om vi kan undvika dessa otrevliga mötena.

Väl hemma var d 5 nöjda vovvar iaf. Skönt!





0 kommentarer