Torpet Brattelid!


Idag har vi gjort lite gott å blandat. Började dagen med att sätta dom första penseldragen med falurödfärg på mitt lille torp 😍😍😍
Samtidigt som jag måla var Niclas uppe på taket å fixade iordning för att vi sen skulle kunna börja sätta upp vindskivor.
Nu e vi äntligen igång!!! 





På bilden längs ner har ja målat väggen röd, nu ska det upp nya fönsterkarmar å fönstrerna ska kittas om och målas.

Vid 13 tiden drog vi iväg från arbetet å åkte till JIP RANCH, Joakim Pettersons gård. 
Han höll i en cowhorse clinic å jag ville titta lite och inspektera lite 😉🤔😜


På vägen hem åkte vi till hästarna, vi e ju gårdsvakter där då ägarna e bortresta. 
Så vi har fyllt på med mat å vatten till alla djuren, sen tog jag hand om Fias sår, gjorde rent å la på ny honung, och därpå blev det en skritt promenad ihop med Niclas och Bandit.



Fortfarande lite svullen men ej halt, dock öm.
2 kommentarer
Lena

Tips för fönsterkittning. Använder du modernt silikon-kitt har det nog ingen betydelse men kör du gammaldags linolje-kitt ska man olja in träet rejält innan man kittar. Fuskar man så drar det torra träet ur oljan i kittet och det ramlar av.
Visdomsord från en gammal målarmästare.

Svar: tack för tipset! jag ska använda modernt kitt,, verkar vara enklare att hålla på med 😅
Sara Rygaard

Anonym

Fy Sara ska du fuska med kittningen nu när du gör torpet så fint.

Svar: ja för alla fönster ska bytas ut så tänker inte göra så nogrant arbete, bara för syns skull utåt sett tills dom blir bytta
Sara Rygaard