sälja, foder, köpa?


Fan..känner mig riktigt stressad och besvärad nu. 😔 jag hittar ingen passande sällskapshäst till Fia på rimligt avstånd. Och Ludde ska till sin nya ägare, helst redan igår typ! 😫 jag hatar att behöva köpa häst utan hjärta, att stressköpa nåt som kanske blir helt fel 😞

Har tom börjat  fundera på om ja inte ska lämna iväg Fia på foder eller rent av sälja.

Tanken gör jävligt ont. Men vem skulle ja lämna henne till?, om jag kände nån person som jag till 110% litar på så skulle jag kanske lämna iväg henne. 

Usch ja vet inte , ja kanske ångrar det om ja gör det? Jag har ju kämpat för hennes liv i 5 år nu, snart 6 år. 

Jag saknar Shakira så fruktansvärt mycket att det har påverkat hela mitt hästintresse. 
Allt känns så svårt å krångligt utan Shakira.
Vem skulle kunna ersätta Shakira,?? Ja vet inte om nån kan det. 
Å ja vill att Fia ska ha den bästa vännen hon kan få. För hon är välldigt ensam utan Shakira å behöver en BRA  vän igen.

Hur fan ska jag tänka? Hjälp mig nån

2 kommentarer
Anonym

Sälj inte, lugna ner dig !!
Hon klarar sig om du visar att du är lugn och stabil ,du påverkar henne enormt om du håller på stressa upp dig som du gör!!

Svar: det är inte jag som stressar nu, det är situationen, hon blir själv vilken dag som helst om ja inte hittar ett sällskap till henne NU
Sara Rygaard

Lena

Har inte din vän från Norge en häst som kan bo hos dig?
Hade du inte också tankar på att betäcka Fia i vår.
Man ska aldrig ha brått i affärer (om man inte är på auktion förstås).
Borde finnas nån pensionerad pålle som duger till sällskap någonstans i detta häst-rika land. Vi har ju fler hästar nu än innan traktorerna kom och allt kördes med häst i både skog och lantbruk.

Svar: han vill inte ställa sin häst här, vi har redan diskuterat det. man tycker det ska finnas gott om gamla hästar men d e dock ändå skitsvårt 😝
Sara Rygaard