vad luktar duu?

Puh! Ännu en hektisk dag! Har hämtat upp den nys hästen ludde. Ludde har patella upphakning och har i hela sitt liv agerat sällskapdhäst åt olika hästar. Han var sjöblöt av svett när vi kom fram hit efter den korta resan på 17 km. Sen hade han massor att höra å titta på. Han visste inte vad han skulle tro om alla vargarna bakom stängslet.. ögonen var stora som jordklot på han till å början.😅
Men fia var en fin tjej på håll....
Dom går i varsin hage medans Fia läker.

Jag har oxå hunnit hämta hö och även sälja dom vidare under samma bilresa. Det visade sig att balarna var allt för tunga för mig att hantera med tjejkraft ( och ingen traktor)

Provade även ta ut Fia ur hagen för att lägga om bandage och promenera , för att se hur mr Ludde tog det. Han skrek å gnägga men gjorde inte mycket mer än det när Fia å jag trampade iväg till skogs.
Jätteduktig var han!
Å fia å jag fick oss vår första promenad på flera månader i "vår skog" 
Man tänker hela tiden på Shakira ,, hon var alltid med oss på allting. Varje gång jag såg fia så fanns alltid Shakira med i bild.
Nu är det inte så, å det känns tomt, konstigt och halvt på nå vis.😢
Men nu e nu å vi måste göra det bästa av situationen. 



Nu på kvällningen har jag stekt grekiska biffar med lök, timjan, sambal olec, färsk chili och feta ost i. Och till det serverades ris bea och sallad. Mätta å trötta gick vi ut å nattade hästarna







Alla vovvarna fick va inne ikväll å ha lördagsmys med oss. Dom e grymt trötta nu efter löptiks kaos å hästarna som blivit grannar med dom igen, mycket att hålla reda på nu , tycker dom säkert 😅

När fia å ludde kom in i sina boxar var dom tvugna att lära känna varandra på nytt... fia den dominanta toktjejan fick full sjå  ( trodde hon) att vakta sin hö tuss å sin del utav boxen. Hon e fan inte lätt att sätta ihop med nya hästar 🤔 en välldigt dominant dam är hon .







Nu blir det tv kväll å mys i soffan, iaf tills vi somnar 😅🤣😂😅

0 kommentarer