helg, thank you lord 🙏

Gud vad jag Àr trött idag, har sovit vÀldigt dÄligt, lite och oroligt i flera nÀtter nu.
Är sĂ„ trött.

Nu har jag precis kommit hem, har storhandlat, men har precis konstaterat att jag glömt bĂ„de skithus papper, snus och margarinđŸ„ŽđŸ§đŸ€“

Jaja det fĂ„r bli nĂ€sta vĂ€nda, en annan dag, nu orkar jag inte mera, satte mig pĂ„ trappen hĂ€r hemma, letade upp John Mogensen  och spelar lite skön dansk musik.
TrĂ€ffade ett gĂ€ng danska killar pĂ„ Willys Ă„ vi började prata dĂ€r i kassan medan vi packade vĂ„ra pĂ„sar 😅
Blir pĂ„ ett sĂ„ glatt humör nĂ€r jag hör danska! đŸ„°đŸ„°
Saknar Danmark och Fanö med hela mitt hjĂ€rta.💗💓💗
 Idag har varit en tung dag dĂ„ Mammas hund Ullis fĂ„tt vandra över till andra sidan. Hon var gammal och trött. đŸ„ș❀
Hon var med Ă„ sprang i mitt hundspann alla Ă„r som Arraz fanns , dom var lika gamla.
Men nu Àr dom bÄda i Himlen.
R.I.P Ullis ❀

SkĂ„l och trevlig helg till er alla 





3 kommentarer
Anonym

SkÄl Sara,

Lena

Har du inte sÀkrat upp vinterfoder till hÀstarna sÄ Àr det nog hög tid.
Har aldrig varit med om en sÄn fruktansvÀrd torka. Kossornas beteshage Àr rena öknen. Jag kan ju slakta nÄgra i höst men det Àr annat med dig som har hÀstar.
Bortglömt snus Àr kanske en vink om att sluta helt.
Förr anvÀnde man gamla postorderkataloger som dasspapper. Det gnuggades mjukt under "vÀrpningen". Tuffare i dag nÀr alla handlar över nÀtet.

Svar: Ja man börjar bli riktigt nervös nu över
denna torka, hagarna dammar Ä grÀsmattan börjar bli helt gul, har helt slutat vÀxa. Àr Àven nervös över min
brunn, den har bara ca 50 cm djupt med vatten normalt, sĂ„ Ă€r rĂ€dd den ska sina helt nu 🙈🙉
man kanske inte kan behÄlla hÀstarna, vi fÄr se vad som hÀnder
Sara Rygaard

Lena

Skaffa en sÄn dÀr kubiktank i stÄltrÄdsbur som gÄr att ha pÄ en slÀpvagn. Den kan du anvÀnda till allt utom dricksvatten.
50 cm och inget regn i prognoserna verkar allt annat Àn bra.
Tror att mÄnga hÀstar kommer att gÄ till slakt i höst.
Ingen kan köpa till liv om inget foder finns.