vilken jävla vecka




I måndags började jag jobba dagtid på ubab efter att dom "pausat" vårt kvällsskift på obestämd tid.
I onsdags vid 10 kommer min chef på det bemanningsföretag jag är anställd på och knackar mig på ryggen.
Jag visste direkt vad som skulle komma, så jag sa bara " är det dags nu? Det är min tur nu"

Mycket riktigt, jag och ca 15 till från bemanningsföretag  blir " pausade från vårt arbete på Ubab.
Jag blev så ledsen.
Så jag gick hem, huvudet värker magen krånglar å stressen jag känner i kroppen är grym.
Har vart hemma resten av veckan, försöker desperat fixa i min ekonomi .
Tur jag sålde min hästlastbil, för nu har ja betalat av topplånet på huset och billånet.
2 räkningar mindre framöver iaf😪
Ska även boka in ett bankmöte å se över vad mer kan göras.
V 45 börjar jag på ett nytt jobb, får se vad det blir med det.

Livet e fan inte enkelt! 😪




5 kommentarer
Anonym

Tror att det kommer att ordna sig kexet 😉

Svar: tror du det? hoppas du har rätt 😪
Sara Rygaard

Anonym

Jo, det där är fan definitionen av en skitvecka! Hoppas att det löser sig med nya jobbet! Gissar att det oxå är via bemanning... Det är fan modernt slaveri! Finns ingen trygghet anställd på det sättet är jag rädd... Skönt att du fått bort en del kostnader innan iallafall, men det är ju inte roligt! Hoppas det löser sig! Fortsätter följa dig här så får jag se!
Styrkekram!!!

Anonym

Jo, det där är fan definitionen av en skitvecka! Hoppas att det löser sig med nya jobbet! Gissar att det oxå är via bemanning... Det är fan modernt slaveri! Finns ingen trygghet anställd på det sättet är jag rädd... Skönt att du fått bort en del kostnader innan iallafall, men det är ju inte roligt! Hoppas det löser sig! Fortsätter följa dig här så får jag se!
Styrkekram!!!

Svar: Tack, ja man får hoppas det löser sig, känner mig mest helt likgiltig, orkar inte ens tänka. man känner sig som en kasperdocka
Sara Rygaard

Lena

Klokt att ta snacket med banken innan all skit landat i fläkten. Även om de tjänar hutlöst på lån så är de trots allt beroende av att folk har lån. Lås räntan om du kan för det kan rassla till och den blir tvåsiffrig om det vill sig illa. Det var den på 80-talet men det har folk glömt när den varit så låg under många år. Du har trots allt tur som kan gå till ett nytt jobb. Tror tyvärr att vi bara sett början på en kommande massarbetslöshet. Sådana som du kommer då att klara sig bäst. Du kan lite av varje och är inte rädd att testa nya utmaningar.

Fredman

Kämpa Sara hör av dig om jag kan göra något..

Svar: Tack för omtanken! jodå jag kämpar på, i vanlig ordning 🤪
Sara Rygaard